June 20, 2020

The German Intelligibility in Context Scale: First ICF-CY based assessment of intelligibility in children with speech-sound disorder in Germany

The following paper has just been published:

Neumann, S., Schäuble, L., & McLeod, S. (2020). Skala zur Verständlichkeit im Kontext (ICS-G) - Erstes deutsches ICF-CY-basiertes Assessment zur Verständlichkeit von Kindern mit Aussprachestörungen [The German Intelligibility in Context Scale (ICS-G) - First ICF-CY based assessment of intelligibility in children with speech-sound disorder in Germany]. Forum Logopädie, 34(4), 24-28.

https://www.dbl-ev.de/service/zeitschrift-forum-logopaedie/aktuelle-ausgabe/


Here is the abstract in German and English:
Zusammenfassung
Die Implementierung der ICF-CY nimmt kontinuierlichen Einzug in die sprachtherapeutische Forschung und Praxis. In diesem Rahmen werden ICF-CY-basierte Diagnostikmaterialien und Therapiekonzepte benötigt. Für Kinder mit Aussprachestörungen spielt dabei insbesondere die Einschätzung deren Verständlichkeit eine wichtige Rolle, da diese in direktem Zusammenhang mit erfolgreicher Interaktion sowie kommunikativer Partizipation steht. Die ins Deutsche übersetzte Skala zur Verständlichkeit im Kontext (ICS-G) ist ein Fragebogen für Sorgeberechtigte, der die Verständlichkeit von Kindern mit Aussprachestörungen im sozial-interaktiven Kontext im Kindergarten- bzw. Vorschulalter einzuschätzen vermag. Der vorliegende Beitrag stellt die autorisiert übersetzte und validierte deutsche Version ICS-G ausführlich dar.
Summary
The ICF-CY is implemented more and more in speech and language research and therapy. In this framework, ICF-CY based diagnostic tools and therapy concepts are needed. Especially the assessment of intelligibility is very important regarding children with speech-sound disorder (SSD) given that it is directly associated with successful interaction and communicative participation. The German Intelligibility in Context Scale (ICS-G) is a proxy report questionnaire for caregivers rating the intelligibility in context of preschool children with SSD. The present paper presents the authorized translated and validated German version of the ICS in a detailed manner.